Veidi ebatavalised lõimed

Noh, teate seda lauset - virgad sügavad, laisad pesevad?

Kui selle nüüd kanga keelde tõlkida, siis võiks see kõlada nii - virgad niietavad, laisad tõmbavad läbi soa?

Noh, lugu siis selline, et eelmisel kevadel peale tõmmatud lõim sai telgedelt otsa. Noh, mis siis ikka... Vaja ju uus panna... Aga siis kui viimase vaiba maha võtsin, jätsin viimased lõime jupid veel läbi soa ja tõmbasin sõlmed peale. Pidasin pisut naabrinaisega nõu ja rääkisin talle ka oma mõtet - mis oleks, kui seoks uue lõime vana lõimega kokku ja tõmbaks poomi peale läbi soa? (Mul on 30/10 suga)

Naabrinaine vangutas pead. Arvas ilmselt, et ma olen peast soojaks läinud ja ütles, et noh, eks sa siis tee proovi! Käärisin see kord veidi vähem kui eelmine kord ja see mis sidudes pärast üle jäi, selle võtsin maha. (Need vana lõime jupid võtsin poomilt maha)

Sidusin siis terve vihi lõime vanaga kokku ja kutsusin naabrinaise appi seda peale keerama. Ta tuli, vangutas veidi pead ja küsis, et aga kus mu rist on?! Noh, tõdesin, et selle võtsin ma välja, kuna mul jäi veidi viimase vaiba pikkust puudu :D selle peale vangutas ta veel rohkem pead ja väitis, et no nii see vist ikka ei tööta - rist peab olema! Mina raiusin vastu, et kui kõik juba läbi niite on aetud, siis pole teda sinna enam nii palju vaja ühtki.

Noh, pilti tegin ma sellest ooperist küll alles siis, kui 17 meetrit juba poomil oli, ja viimased meetrid veel poolel teel olid, aga asi seegi.

Teate - imeasi on see, et kaadervärk töötab! Eelmisel korral sai peale aetud risttoimne sidus ja täna tuleb sealt endiselt ruute kui tuju on.

Esimesed 2 vaipa tulid sealt küll labases koes,  aga nii oli lihtsalt tellitud.

Siin nüüd mõni pilt ka, aga edaspidi kui kellelgi veel selline laiskus peale tuleb  siis soovitan reha peale lõime enne suga ikka ära jagada - läheb vähem segamini pärast :) kui ma selle tarkuse oleks ka enne ära teinud, siis oleks tegemist olnud suurepärase üritusega.




Need kaks, said nüüd vahepeal veel valmis kootud, justkui tõestuseks, et asi tõesti toimib.

Aitäh Mare nõu ja jõu eest!

Jällelugemiseni,
Airi

Kommentaarid

  1. ma olen ka seda mõelnud, aga miulle öeldi ma olen hull ja see ei toimi. Nüüd näen et toimib ikka.

    VastaKustuta
  2. Aga vaibad väga ilusad! Seda meetodit ma olen kuulnud kasutatavat aga pole seni ise kasutanud. Kardan, et tekitan liiga palju segadust!

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

2019 aasta viimased vaibad.

Miks?

Ohepalu - Tapa